Pic de Ballibierna amb neu

Ascensió amb esquís de muntanya o raquetes de neu a aquest pic de 3067 m en dues etapes. La primera fins al refugi del Cap de Llauset i la segona del refugi al cim i baixar.

Dissabte, 18 de març de 2023

Desnivell positiu: 300 m aproximadament, segons el punt on comencem l'itinerari
Recorregut: 3.5 km des de l'embassament.

Amb il.lusió empendrem la marxa cap a l'embassament de Llauset. és possible que calgui deixar el cotxe abans del túnel ja que estava en obres, ho confirmarem a la reunió preparatòria.

S'agafa el camí d'estiu, però si la neu i el glaç de l'estany de Llauset estan en bones condicions podem baixar-hi i passar per la vora o pel mateix llac. Després remuntarem el barranc de Botornàs, passarem de llarg l'estany homònim i arribarem al refugi metàl·lic del Cap de Llauset, situat a 2425 m.

Dissabte, 18 de març de 2023

Diumenge 19 de març de 2023

Desnivell positiu: 844 m
Desnivell negatiu: 844 m + 300 m o el que hàgim fet el dia abans.

Amb un bon esmorzar, emprenem direcció al pic de Ballibierna. Primer haurem de baixar fins al fons de la coma, al barranc de Botornàs. Després remuntarem per pales de neu fins a una zona més aplanada on trobarem els estanyets de Como Arnau, des d'on ja es pot veure el Ballibierna.

Després de travessar un petit embut que trobarem després de passar uns petits llacs, girarem a la dreta cap a un altiplà des d'on podrem veure l'Aneto, el Tempestats, el Margalida i els Russell.

Continuarem pujant fins arribar a la base de l'última pala, que superarem fent ziga zagues fins a l'aresta. Tot caminant arribariem al cim del Ballibierna.

El descens es fa pel mateix camí.

Diumenge 19 de març de 2023

Reserva de plaça al refugi

En fer la inscruipció caldrà pagar 12 € per fer la reserva de la plaça al refugi. Cal ressaltar que aquests diners no són reemborsables en cas que us feu enrere.

Activitats relacionades

Actualitat

22/04/2024

Projecte REFERENTS

Subscriu-te al butlletí

Rebràs un correu setmanal amb l'agenda d'activitats

Fent ús d'aquest formulari, accepto la Política de Privacitat del Centre Excursionista de Terrassa.

Aquest lloc web utilitza cookies de tercers amb la finalitat de realitzar tasques d'anàlisi. L'accés i ús del lloc web implica la seva acceptació. Per canviar les teves preferències o ampliar la informació, pot accedir a la nostra Política de Cookies