Osona, bressol d’en Mossén Cinto

L’excursió que us proposem ens ofereix un passeig per l’Osona, sortirem de Taradell i passarem per el Pla de Penedes, Villaleons (1), Sant Julià de Vilatorta (2) on esmorzarem al històric Bar Núria (3) (si tenim lloc), Folgueroles on veurem el monument a Mossèn Cinto (4), Calldetenes, seguirem el riu Gurri ens trobarem el pont d’en Bruguer (5), als voltants de Vic, passarem per Santa Eugènia de Berga i tornarem cap a Taradell.

No és un sortida de muntanya, és més un passeig amb bici... hem triat aquesta ruta pensant que al mes de juny ja farà molta calor, els desnivells són suaus i ens dona bones estones d’ombra. Els voltants de Vic haurem de estar atents als vianants però el camí realment s’ho val i els paissatges son magnífics.

De tornada a Santa Eugènia de Berga (6), podrem visitar la magnifica església del segle XII (declarada bé cultural d’interès nacional).

Per els que vulguin, podrem celebrar el fi de curs amb un dinar al restaurant Goitallops a Taradell.

La sortida te uns 33 kms i poc més de 400 mts de desnivell, porteu gorra i crema solar, estem a ple estiu !!! i moltes ganes de passar-ho bé.

 

(1) https://ca.wikipedia.org/wiki/Vilalleons 

(2) https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Julià_de_Vilatorta

(3) https://ca.wikipedia.org/wiki/Casal_Núria 

(4) https://ca.wikipedia.org/wiki/Monument_a_Mossèn_Cinto_Verdaguer_(Folgueroles) 

(5) https://ca.wikipedia.org/wiki/Pont_d'en_Bruguer 

(6) https://ca.wikipedia.org/wiki/Església_de_Santa_Eugènia_de_Berga 

Fitxa tècnica

  • Data: Dissabte, 27 de juny de 2026
  • Hora de sortida: a dos quarts de 9 del mati (08:30h), per començar a pedalar
  • Lloc de Trobada: Taradell. (enviarem l’enllaç de trobada als assistents)
  • Recorregut: 33,7 km
  • Desnivell acumulat: 419 mts
  • Dificultat: Baixa
  • Horari aproximat: 4 hores incloent les parades; més la visita a l’església de Santa Eugènia de Berga
  • Data límit d’inscripcions: 21 de Juny a les 21:00
  • Dinar: cal confirmar si us quedareu a dinar

Activitats relacionades

Actualitat

19/05/2026

Hem aconseguit 16.575 € per a l'ascensor!

Subscriu-te al butlletí

Rebràs un correu setmanal amb l'agenda d'activitats

Fent ús d'aquest formulari, accepto la Política de Privacitat del Centre Excursionista de Terrassa.

Aquest lloc web utilitza cookies de tercers amb la finalitat de realitzar tasques d'anàlisi. L'accés i ús del lloc web implica la seva acceptació. Per canviar les teves preferències o ampliar la informació, pot accedir a la nostra Política de Cookies