La Gran Facha

Una espectacular piràmide i de gran bellesa, situada al valle de Tena, que sempre ens convida a pujar-hi

Descripció de l'itinerari

Dissabte, 29 d'abril:

• ascenció al refugi de Respomuso des de l'embassament de la Sarra
    • desnivell: 760 m positius
    • distància: 8.8 km aproximadament

Diumenge, 30 d'abril:

• ascensió a la Gran Facha i retorn als vehicles
    • desnivell: +1051 / -1811 m
    • distància: 10,65 km aproximadament

Descripció de l'itinerari

Descripció de l'ascensió al cim

Després d´esmorzar engegarem en direcció a la Gran Facha, 3005 mt. Entrem en una canal fins arribar al Campo plano passant per l'ibon de las Ranas. A mà dreta deixarem el refugi Alfons XIII i arribarem al barranc de Campo Plano, bastant encaixonat. A les parts altes encara hi podem trobar algún tram de neu (ja ho veurem amb el caloret que tenim). Seguirem el barranc fins arribar a una olla amb l'ibon de la Facha. Des d´aquí ja podrem veure el coll de la Gran Facha i la pendent es posa més vertical. Arribats al coll les vistes són esplèndides.

Arriba el moment de posar-nos el casc! Començarem a pujar l´aresta per la cara nord. El recorregut és fácil però amb terreny una mica descompost i haurem d´anar amb precaució. Més amunt haurem de fer servir les mans per anar grimpant. Farem un gir cap a l´esquerra i ja veurem el cimet. Una mica més de grimpadeta «curiosa» i ja serem al cim de la Gran Facha de 3005 m d'altitud.

Tindrem unes vistes impressionants, amb els Infiernos, Balaitus, Vignemale, Frondiellas, Midi, etc…..

La tornada la farem amb precauciói, desfent el camí de poujada fins al coll de la Gran Facha. Des d'aquí, i segons haurem decidit a la reunió preparatòria, o bé tornarem enrere pel mateix camí o la farem circular, tornant pel refugi Bachimaña i arribant a Panticosaper conèixer més aquest territori tan salvatge i abrupte!

Descripció de l'ascensió al cim

Activitats relacionades

Actualitat

19/02/2024

Dia Internacional contra l’LGBTI-fòbia en l’Esport

Subscriu-te al butlletí

Rebràs un correu setmanal amb l'agenda d'activitats

Fent ús d'aquest formulari, accepto la Política de Privacitat del Centre Excursionista de Terrassa.

Aquest lloc web utilitza cookies de tercers amb la finalitat de realitzar tasques d'anàlisi. L'accés i ús del lloc web implica la seva acceptació. Per canviar les teves preferències o ampliar la informació, pot accedir a la nostra Política de Cookies