El Turbón

La llegenda

Expliquen que aquesta muntanya va ser on va encallar l'Arca de Noè en baixar per les aigues del diluvi universal i diuen que el Noé va dir: “ya turba l'arca, ya turba l'arca” que en aragonés vol dir ya embarranca l'arca. A l'actualitat els avis expliquen que aquesta muntanya hi pugen les bruixes i hi celebren els aquelarres reunint-se amb el diable, que viuria en alguna de les coves del massís. Així que l'aquelarre és l'origen de les tempestes que castiguen als pobles d'Aragó.

Cuan yei boira en el Turbón, yei aigua en tot Aragón.

Accés

Sortim de municipi de La Muria, concretament des d'una zona de pícnic molt a prop del núcli urbà. Fins a la zona de picnic la carretera és asfaltada. Després continua un camí de terra. En funció de les condicions en què el trobem en farem algun tram o no. A la zona de picnic hi ha una caseta refugi lliure i una font.

Recorregut

Començem per la mateixa pista forestal, per l'entorn de Selvaplana, fins que ja prenem un corriol que passa per Canaleta de Cornillo, un barranc amb pujada, fins a la cresta del Pic Aligàs (2296 m) i el Turbonet (2344m).

Agafem la cresta que ens permet gaudir d'una panoràmica de tot el Pirineu. Aquesta aresta no té cap dificultat i mentre anem avançant anem veient el vall que ens dibuixa la cresta del Turbon que te forma de ferradura.

Del pic Aligas (2296m), seguim per la cresta fins El Turbonet (2.344 m), per iniciar un descens fins a la collada Porroduno (2.273 m). Des del coll remuntem un corriol que ens porta al cim del Turbon (2492 m). Panoràmica sensacional, excel·lent mirador sobre el pirineu aragonés i català.

Tornem fins al coll de Porroduno (2.273 m) i ens desviem per la vall de Sant Adrià. Tot baixant passem per les ruines de l'ermita de Sant Adria, fins al seu coll i desfem el camí fins a trobar els cotxes a la zona de pícnic.

I, si ve de gust, una remulladeta a l'aigua cristal·lina! Diuen que és una de les millors aigues que hi ha!

Característiques de la sortida

Activitats relacionades

Actualitat

19/02/2024

Dia Internacional contra l’LGBTI-fòbia en l’Esport

Subscriu-te al butlletí

Rebràs un correu setmanal amb l'agenda d'activitats

Fent ús d'aquest formulari, accepto la Política de Privacitat del Centre Excursionista de Terrassa.

Aquest lloc web utilitza cookies de tercers amb la finalitat de realitzar tasques d'anàlisi. L'accés i ús del lloc web implica la seva acceptació. Per canviar les teves preferències o ampliar la informació, pot accedir a la nostra Política de Cookies