Projecte d'ampliació de la Seu Social

Us presentem aquest avantprojecte, pensat perquè tots i totes hi trobem el nostre espai, siguin quines siguin les necessitats de cadascú; mirant el present, però també el futur, en el qual cada vegada les relacions socials tendiran a ser més virtuals.

dimarts, 29 de desembre del 2020

Projecte d'ampliació de la Seu Social

El perquè d'aquesta ampliació

Fundada el 1910, la nostra entitat ha tingut diferents seus socials, repartides per la nostra ciutat. Sant Antoni, Camí Fondo, Sant Pere i Raval de Montserrat han estat, en algun moment de la nostra història, les seus del Centre Excursionista de Terrassa.

Durant aquests cent deu anys, la manera de relacionar-se de les persones ha canviat molt. Antigament, la seu social era un espai imprescindible de trobada entre els socis. Arquitectònicament, l’espai estava dissenyat per a aquesta funció. Tanmateix, i sobretot amb la nova manera de comunicar-se, la realitat de les seus socials ha canviat. Segueixen essent imprescindibles, però ara han de ser més funcionals, oferint als seus associats espais més tangibles, més diàfans, buscant l’equilibri en la relació social, l’esportiu i el lleure.

Un gran tresor que té aquesta entitat és l’ampli ventall d’edats dels socis i sòcies. Tenim des de nadons fins a persones centenàries. Hem de ser capaços de trobar un equilibri en el qual, petits i grans, trobin en aquesta seu un espai ideal per a les activitats que hi volen desenvolupar.

Us presentem aquest avantprojecte, pensat perquè tots i totes hi trobem el nostre espai, siguin quines siguin les necessitats de cadascú; mirant el present, però també el futur, en el qual cada vegada les relacions socials tendiran a ser més virtuals.

No tan sols han canviat les relacions socials, sinó també les normatives tècniques, sobretot aquelles que fan referència a la seguretat de les persones. La nostra seu actual no compleix la normativa en matèria d’incendis ni accessibilitat, fet que ens obliga a adequar les nostres instal·lacions a la seguretat i el benestar de tothom. Un motiu més per tirar endavant aquesta nova ampliació.

Quin recorregut hem fet i quin camí ens queda

Després de poc més d’un any de negociacions amb la junta de l’Arxiu Tobella, vam arribar a l’acord de compra d’una part del seu edifici, per un import de 275.000 €, quantitat resultant d’una taxació realitzada el gener del 2019.

Paral·lelament, vam negociar amb el BBVA la concessió d’una nova hipoteca, que finalment l’estiu passat se’ns va concedir, per un import de 192.500 €, el 70% del preu de compra. Condició indispensable era que la hipoteca havia d’estar lligada a Avalis, entitat avaladora.

El 30% restant de l’import per poder comprar l’edifici s’ha negociat amb la junta directiva de l’Arxiu Tobella per pagar-ho a terminis durant 15 anys i sense interessos. Aprofitem per agrair públicament a la junta de l’Arxiu Tobella la seva deferència cap a la nostra entitat.

Mentrestant, també hem anat treballant conjuntament amb l’estudi RGA Arquitectes l’avantprojecte que avui us presentem. Aquest avantprojecte defineix un pla director, dividit en 3 fases: nucli de connexió dels 2 edificis, construcció del bar social del CET i adequació de la resta d’espais.

  • La primera fase vol unir els dos edificis i fer accessibles les plantes superiors, amb la construcció d’una nova escala adaptada a normativa vigent i un ascensor amb 4 parades, donant servei als 4 nivells resultants de la unió dels 2 edificis.
  • La segona fase comprèn la construcció del nou bar social del CET, així com una nova sortida d’emergència ubicada a la planta primera del nou edifici, amb sortida directa al carrer de Sant Llorenç.
  • I la tercera fase contempla adequar la planta baixa de la seu social actual, ubicant-hi la biblioteca i els espais de les seccions, i deixant la planta primera com una gran sala diàfana per activitats múltiples. Per altra banda, la gran sala de la planta primera del nou edifici passarà a ser la sala d’actes, amb una capacitat gairebé per a 150 persones.

Preveiem inaugurar la 1a i 2a fase a l’inici de la temporada 2021-2022

Projecte de Reforma i Ampliació del Local Social del Centre Excursionista de Terrassa

COM FINANÇAREM L’ADQUISICIÓ I LES OBRES

La compra de part de l’edifici de l’Arxiu Tobella.

La quota mensual de la compra de l’edifici, resultant de la suma de la quota de la hipoteca més la quota mensual a l’arxiu Tobella, pujarà aproximadament 1.800 €. Aquesta quantitat se sufragarà íntegrament amb el pagament mensual que rebrem pel lloguer de l’espai del bar, que serà de 2000 € mensuals.

La junta directiva té molt clar que aquesta operació d’ampliació no ha de suposar en cap cas una despesa addicional per a l’entitat, exceptuant les despeses derivades de la constitució de la hipoteca.

1a fase d’obres. Nucli d’accessibilitat.

El finançament de les obres de la primera fase està prevista amb subvencions ja acordades amb l’Ajuntament de Terrassa i amb recursos propis de l’entitat. També contemplem realitzar campanyes de captació de fons, així com la col·laboració de tothom qui vulgui aportar el seu granet de sorra.

Aproximadament, el cost serà de 35.000 €.

2a fase d’obres. Bar del CET.

El finançament de les obres anirà íntegrament a càrrec dels encarregats d’explotació del bar. Malgrat que l’explotació del bar anirà a càrrec de persones externes del centre, s’acordaran criteris de funcionament d’acord amb la idiosincràsia de la nostra entitat.

Aproximadament, el cost serà de 45.000 €.

3a fase d’obres. Adequació resta d’espais.

I finalment, la tercera fase es finançarà a través de subvencions anuals, recursos propis i també campanyes de captació de fons.

Aproximadament el cost serà de 30.000 €.

Independentment del finançament exposat, estem treballant en nous projectes i iniciatives, que de ben segur faran que puguem ampliar la nostra massa social, aportant vida a la nostra entitat i més recursos per poder seguir treballant perquè no s’apagui mai la flama del centre.

Us agraïm molt, apreciats socis i sòcies, la vostra atenció en la lectura d’aquest avantprojecte i restem a la vostra disposició per aclarir qualsevol dubte, suggeriment o bé queixa que pugueu tenir al respecte.

La Junta Directiva del Centre Excursionista de Terrassa, desembre de 2020.

Subscriu-te al butlletí

Rebràs un correu setmanal amb l'agenda d'activitats

Fent ús d'aquest formulari, accepto la Política de Privacitat del Centre Excursionista de Terrassa.

Aquest lloc web utilitza cookies de tercers amb la finalitat de realitzar tasques d'anàlisi. L'accés i ús del lloc web implica la seva acceptació. Per canviar les teves preferències o ampliar la informació, pot accedir a la nostra Política de Cookies